Menu Close

Ikimokyklinis ugdymas

Ikimokyklinio ugdymo mokytojo pareigybės aprašymas 2023-01-02

Mokytojai, planuodami ir organizuodami ugdymo(si) procesą, diegia inovatyvius ugdymo metodus bei remiasi metodine medžiaga „Žaismė ir atradimai”

Vaikų ugdymosi pasiekimai vertinami vadovaujantis „Pasiekimų vertinimo aprašu“:

Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimo aprašas

Integruojama socialinio-emocinio intelekto ugdymo programa Kimochi.

KAS YRA KIMOČIAI? KAM JIE SKIRTI?

KAIP VYKSTA UŽSIĖMIMAI?

 „Kimoči“ (japoniškai „kimochi“ reiškia „jausmas“) – tai ikimokyklinio ugdymo programa, kurios pagrindas yra socialinių ir emocinių kompetencijų lavinimas. „Kimoči“ programa skirta emociniam intelektui ugdyti, pozityviam elgesiui skatinti, vaiko charakteriui ir bendradarbiavimo įgūdžiams lavinti. Socialiniai ir emociniai ikimokyklinio amžiaus vaikų įgūdžiai lavinami žaidžiant su „Kimoči“ žaislais – minkštomis lėlytėmis, turinčiomis skirtingus charakterius:

  • nuolat besikeičiančios nuotaikos Debesėlis,
  • nedrąsus Vikšrelis,
  • valdinga ir kaprizinga Katė,
  • nerimaujanti Balandė Meilė,
  • ir išdykusi Lipšniakojė.

Kiekvienas personažas slepia kokį nors jausmą (mažas pagalvėles, kurių vienoje pusėje užrašytas jausmo pavadinimas („laimingas“, „liūdnas“, „paikas“, „drąsus“, „išdidus“, „malonus“ ir t. t.), kitoje – nupiešta atitinkama veido išraiška).

Žaislai „Kimoči“ padeda kalbėtis apie jausmus, kuriuos vaikai mokosi pažinti, pavadinti ir valdyti, konstruktyviai bendrauti. „Kimoči“ padeda aptarti įvairias gyvenimiškas situacijas, per kurias jaučiami skirtingi jausmai (pyktis, džiaugsmas, baimė, nusivylimas, pasididžiavimas, kaltė ir kt.).

Kiekvieno Kimočių susitikimo metu aptariamas naujas jausmas, atkuriamos realios gyvenimo situacijos bei suteikiama galimybė mokytis, kaip elgtis, ką sakyti sudėtingose situacijose. Žaidimai (vaidimai su Kimočiais) leidžia vaikams pajausti, ką galvoja, jaučia ir kaip elgiasi kiti, išsakyti savo jausmus, padeda pažinti save ir draugus.

 

Skip to content