Menu Close

Projektai

TVARI MOKYKLA 2030

Darželio bendruomenė dalyvauja nacionalinėje iniciatyvoje “Tvari mokykla 2030”.

Daugiau apie tai: https://www.lmnsc.lt/tvari-mokykla/

IKIMOKYKLINIO UGDYMO GERINIMAS

Mūsų įstaigos pedagogai yra ESFA finansuojamo projekto „Ikimokyklinio ugdymo gerinimas“ dalyviai. Projekto tikslas – sukurti įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, stiprinimo paketą, apimantį mokymąsi vieniems iš kitų (angl. peer-learning), bei atnaujinti/stiprinti ikimokyklinio ugdymo mokytojų kompetencijas. Mūsų pedagogų bendruomenė įsivertino stipriąsias ir silpnąsias sritis ir panoro tobulinti savo kompetencijas ugdymo strategijų taikyme. Šis ugdymo kokybės kriterijus susijęs su mokytojų pasirengimu taikyti tinkamas ugdymo strategijas, komunikavimo su vaikų modelį, kad vaikai būtų iniciatoriai, aktyvūs ugdymosi dalyviai. Ugdymo turinys planuojamas lanksčiai, orientuojantis į lėto mokymosi prieigą. Skatinamas žaidimas, kaip pagrindinė ikimokyklinio amžiaus vaikų veikla, turinti svarios įtakos ugdytinių socialinei raidai.

Projekto “Ikimokyklinio ugdymo gerinimas” veiklos:

  • kuriami bendradarbiavimo tinklai pagal skirtingas temas/problemas;
  • rengiami tinklų veiksmų planai;
  • atrenkami ir apmokomi vidiniai bendradarbiavimo tinklų lyderiai – konsultantai.

 

PROJEKTAS KAIP METODAS

Tai aktyvaus ugdymo forma, kuri skatina ugdytinius sieti mokymąsi su tikrove ieškant daiktų ir reiškinių sąsajų, pratina dirbti grupėje su kitais sprendžiant visiems aktualią problemą.

Šiandien mūsų projektai nukreipti į ugdymo turinio plėtrą ir inovacijų paiešką. Savo projektuose ieškome naujų idėjų ir kūrybiškai jas įgyvendiname. Pagrindiniai projektų metodo elementai – įtraukiančio mokymosi konteksto kūrimas, provokacijos, iššūkio modeliavimas, kūrybinių idėjų pažadinimas, dialogas, bendras mąstymas ir kūryba, refleksija ir kt.

Inovatyvios projektinės veiklos idėjos orientuotos kurti kontekstus aktyviam, iniciatyviam, judriam, patirtiniam, tyrinėjimais grindžiamam, kūrybiškam, saviraiškiam, dialogiškam, visuminiam, įtraukiam, sudarančiam daug skirtingų galimybių veikti, pažinti, kurti, komunikuoti, reflektuoti vaikų ugdymuisi. 

Projektų metodas, kaip darbo forma, sudaro galimybę reikštis pedagogų aktyvumui, kūrybiškumui, lyderystei, skatina aktyvių, inovatyvių metodų taikymą, padeda palaikyti diskusijų kultūrą, moko dirbti komandoje, analizuoti ir reflektuoti savo praktinę veiklą, spręsti ugdymo procese kylančias problemas.

2023-2024 mokslo metais įgyvendintas 2 grupes jungiantis projektas “KAS YRA UPĖ”. Sumanytojos ir įgyvendintojos – mokytojos Anastazija Juškevičienė, Daiva Dzedulioninenė, Dalia Gedminė. Projekto trukmė – vieneri mokslo metai.

Dvi grupes vienijantis ir įkvepiantis ilgalaikis edukacinis projektas “Kas yra upė?” pagal nuostabią lietuvių autorės Monikos Vaicenavičienės pažintinę – edukacinę knygą.
Ko siekiame? Paįvairinti ugdymo procesą ir kitu kampu pažvelgti į kasdienį ugdymosi procesą. Kas mus veda? Upė ir viskas, kas su ja susiję. Kas mums iš to? Smagūs patyrimai, įkvepianti bendrystė, nesibaigiantys nuotykiai upės pažinimo vingiu. Ir štai jums ištrauka iš nuostabiosios knygos:
„Upės išsiuvinėja pasaulį margiausiais raštais. Sudygsniuoja istorijas, supina kartu įvairiausias vietoves, laikus ir žmones. Jų srovė gali mus nuplukdyti į tolimiausias vietas, suburti ir atgaivinti. Upės ramina, gąsdina, įkvepia, neleidžia užsimiršti“.
  
  
Skip to content